logo up
Czcionka
A   A+   A++
Kontrast
A A A A
Szukaj
  • Strona główna
  • Mapa serwisu
  • Dyrekcja RZGW
  • Kontakt
  • Numer konta
  • Dane do faktury
  • Skargi, wnioski, petycje
    • Zwrot gminom utraconych dochodów
    Zarządzanie Majątkiem Skarbu Państwa
  • Praca, staże, praktyki
    • Prezentacja Programu Aktywni Błękitni
    • Aktywni Błękitni - regulamin
    • Karta zgłoszenia
    • Karta działania
    Edukacja
Regionalny Zarząd
    • 2010 r.
    • 2011 r.
    • 2012 r.
    • 2013 r.
    • 2014 r.
    • 2015 r.
    • 2016 r.
    • 2017 r.
    • 2018 r.
    Archiwum
Aktualności
  • Hydrografia
  • Postępowania administracyjne
  • Rozporządzenia Dyrektora RZGW
      • Hydrowęzeł Bydgoszcz
      • Przegalina
      Obiekty hydrotechniczne
    Administrowane wody i urządzenia hydrotechniczne
    • Spółki wodne
    • Udostępnianie danych i informacji
    • Wykorzystanie QGIS - prezentacja
    • Wniiosek o wydanie zaświadczenia
    System Informacyjny Gospodarowania Wodami
    • Zadania
    • Uprawnienia
    • Współdziałanie
    • Formularze kontrolne
    Kontrola Gospodarowania Wodami
    • Ustanowienie strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej
    • Obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych
    • Pogłębiona analiza presji dla wybranych zlewni Etap I
    Ochrona wód
  • Dyrektywy w Prawie wodnym
Region Wodny
    • Archiwum 2009
    • Archiwum 2010
    • Archiwum 2011
    • Archiwum 2013
    • Archiwum 2014
    • Archiwum 2015
    • Archiwum 2016
    • Archiwum 2017
    Komunikaty Żeglugowe
Szlaki żeglowne
  • Wykaz użytkowników rybackich
  • Amatorski połów ryb
  • Dokumentowanie gospodarki rybackiej
    • Uwagi do ogłoszonych konkursów
    • Zabezpieczenie finansowe
    • Projekt umowy i protokołu
    • Wydawanie zaświadczeń
    • Cenniki materiału zarybieniowego
    Konkursy ofert
  • Rozporządzenia o obwodach
  • Prawo pierwszeństwa w zawarciu umowy użytkowania obwodu rybackiego na dalszy okres
  • ROZLICZANIE UMÓW
Obwody Rybackie
    • Aktualności i Wydarzenia
    • Cel projektu
    Budowa Lodołamaczy
    • Cel projektu
    • Aktualności i wydarzenia
    • Etap I Projektu
    • Program Żuławski 2030
    Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław
    • Dokumentacja fotograficzna
    • Aktualności i Wydarzenia
    Udrożnienie rzeki Skarlanki dla ryb
    • Film o Kanale Elbląskim
    • Wydarzenia
    • Album o rewitalizacji Kanału Elbląskiego
    • Ilustrowany informator nt. Projektu
    Rewitalizacja Kanału Elbląskiego
      • Opis projektu - Bydgoski węzeł wodny
      • Jaz Farny - zdjęcia
      • Śluza miejska nr 2 - zdjęcia
      • Śluza Brdyujście - zdjęcia
        • Zakończenie remontu śluzy Brdyujście
        • Śluza Miejska nr 2 w Bydgoszczy osuszona
        • Śluza Brdyujście - zdjęcia z remontu
        • Zakończone prace na Śluzie Miejskiej
        Aktualności
      Bydgoski węzeł wodny
    • Odbudowa zapory bocznej rzeki Wdy
    • Oszacowanie kosztów ustanowienia obszaru ochronnego GZWP nr 110
    • Oszacowanie kosztów ustanowienia obszaru ochronnego GZWP nr 112
    Dofinansow. z NFOŚiGW w Warszawie
    • Dokumentacja na potrzeby ustanowienia obszaru ochronnego zbiornika wód śródlądowych jeziora Przywidzkiego Dużego
    • Odbudowa zapory bocznej rzeki Wdy
    • Remont Elektrowni Mylof
    • Hydromorfologiczne uwarunkowania lodołamania
    • „Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko warunków korzystania z wód regionu wodnego Dolnej Wisły”
    • Ukończenie remontu nabrzeża w Gdańsku Sobieszewie
    • Odbudowa ubezpieczeń brzegowych na odinku rzeki Motławy przy ujściu rzeki Kłodawy
    • Publikacja i broszura informacyjna "Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław do roku 2030 - etap II
    Dofinansowanie z WFOŚiGW w Gdańsku
    • Tablica pamiątkowa
    • Zdjęcia śluzy po realizacji zadania
    Pętla Żuławska
  • RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013
    • Plac budowy MEW w Michałowie
    Norweski Mechanizm Finansowy
Fundusze pomocowe
Biuletyn Informacji Publicznej


 

     


     

  napis top3

  • Strona główna  
  • »  Program  
Program
 

III.      PROGRAM

1.          Cele Programu

2.          Uwarunkowania prawne

3.          Prognoza oddziaływania na środowisko

4.          Schemat instytucjonalny wdrażania Programu

   a.  Zadania Jednostki Zarządzającej Programem Żuławskim

5.          Harmonogram i źródła finansowania

   a.  Zadania I etapu Programu

   b.  Beneficjenci Programu

6.          Korzyści z wdrożenia

7.          Podsumowanie procedury zatwierdzenia Programu

8.          Pełna treść Programu

 

 

 

1.     Cele Programu

KanalRaduniZabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław należy postrzegać w dwóch głównych kontekstach, z których wynikają cele jego realizacji i służące mu środki. Pierwszy z nich to bezpośrednia ochrona przed zagrożeniem powodziowym ludności i dóbr materialnych znajdujących się na tym terenie (fotografie). Zagrożenie to, ze względu na specyficzną strukturę przyrodniczo-techniczną obszaru, należy do najwyższych w Polsce. Drugi kontekst dotyczy możliwości harmonijnego funkcjonowania i kontynuacji zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego obszaru, który pośrednio, aczkolwiek w decydującym stopniu, zależy od prowadzenia ochrony przeciwpowodziowej.

Wyżej wymienione konteksty realizacji zabezpieczenia przeciwpowodziowego Żuław naświetlają główny cel Programu, którym jest „Zwiększenie skuteczności ochrony przeciwpowodziowej wpływającej bezpośrednio na wzrost potencjału dla zrównoważonego rozwoju Żuław Wiślanych”.

W związku z czym planowana jest:KatyRybackie

  • Poprawa rozpoznania zagrożenia powodziowego i możliwości przeciwdziałania mu, przy wykorzystaniu najlepszych dostępnych technologii i narzędzi, oraz zgodnie z wymaganiami prawodawstwa wspólnotowego i krajowego,
  • Zwiększenie znaczenia „naturalnych” metod ochrony przeciwpowodziowej,
  • Zwiększenie świadomości społeczności lokalnych oraz przedstawicieli administracji i instytucji w zakresie zagrożenia powodziowego i przeciwdziałania jego występowaniu,
  • Poprawa struktur organizacyjnych ochrony przeciwpowodziowej i zarządzania ryzykiem powodziowym na szczeblu regionalnym i lokalnym,
  • Przebudowa, odbudowa i budowa przeciwpowodziowych urządzeń technicznych.

Realizacja tego celu pozwoli na osiągnięcie efektów bezpośrednio w zakresie gospodarki wodnej, czyli ochrony przeciwpowodziowej, a także pośrednio w sferach: społeczno-kulturowej i gospodarczej, a częściowo także w sferze ekologicznej.
 

 

2.        Uwarunkowania prawne
 
Polska jest zobowiązana do przestrzegania regulacji Wspólnotowych, warunkujących zrównoważone korzystanie z zasobów wodnych, przestrzegania i ograniczania skutków zjawisk ekstremalnych, jak również regulujących kwestie związane z ochroną przyrody i środowiska. Za najistotniejsze dokumenty warunkujące realizację Programu uznano dyrektywy Unii Europejskiej (UE): dyrektywę 2000/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000r. ustanawiającą ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej, zwanej Ramową Dyrektywą Wodną oraz dyrektywę 2007/60/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r. w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim (Dyrektywa Powodziowa).
Polska jest także sygnatariuszem szeregu umów i konwencji międzynarodowych regulujących kwestie gospodarowania wodami, ochrony obszarów, siedlisk i gatunków wodnych i zależnych od wód, cennych pod względem przyrodniczym.
Podstawowym aktem prawnym regulującym gospodarowanie wodami w Polsce jest ustawa z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz. U. 2005r. Nr 239, poz. 2019) wraz z późniejszymi zmianami oraz aktami wykonawczymi. Ustawa określa, między innymi, kompetencje i obowiązki organów odpowiedzialnych za gospodarowanie wodami.
Obok ustawy Prawo Wodne, regulacje warunkujące realizację Programu „Kompleksowego Zabezpieczenia Przeciwpowodziowego Żuław do 2030 roku”, znajdują się w szczególności w następujących ustawach: o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, prawo ochrony środowiska, o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowiska.
 

 

3.        Prognoza oddziaływania Programu na środowisko

Prognoza oddziaływania na środowisko Programu "Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - do roku 2030 (z uwzględnieniem etapu 2015".

Niniejsza Prognoza jest elementem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Programu, uwzględniająca opinie organów ochrony środowiska i inspekcji sanitarnej na szczeblu krajowym. Przeprowadzenie postępowania odbyło się zgodnie z ustawą o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. nr 199, poz. 1227).

Prognozę oddziaływań środowiskowych oparto o założenia, wynikające ze specyfiki „Programu Żuławskiego” i zakresu analiz obejmujących obszar ponad 2 tys. km2:

  • podstawą oceny strategicznej jest ocena stopnia zgodności „Programu Żuławskiego” z dokumentami strategicznymi odnoszącymi się do polityk ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i gospodarowania wodami na szczeblu międzynarodowym, unijnym, krajowym i regionalnym,
  • ocenie oddziaływania na środowisko poddane były rodzaje działań, a nie poszczególne zadania; jedynie w przypadku obszarów Natura 2000 analizowano poszczególne zadania,
  • Prognoza koncentruje się na znaczących oddziaływaniach, które nie są możliwe do minimalizowania w skali pojedynczych przedsięwzięć, formując stosowne zalecenia dla dalszych etapów oceny oddziaływania na środowisko pojedynczych przedsięwzięć,
  • Prognoza została opracowana na podstawie dostępnych danych dotyczących stanu i ochrony środowiska oraz gospodarki wodnej na tym obszarze.

Poziom szczegółowości analiz, w tym takich zagadnień jak stan środowiska, specyfika ekosystemów, dobra kultury itp. został dostosowany do zidentyfikowanej skali negatywnych oddziaływań, co oznacza, że poziom szczegółowości jest zróżnicowany i koncentruje się na znaczących oddziaływaniach.

 
4.        Schemat instytucjonalny wdrażania Programu

schemat W ramach struktury organizacyjnej RZGW w Gdańsku, została powołana Jednostka Zarządzająca Programem Żuławskim (JZPŻ), współpracująca ściśle z Ośrodkiem Koordynacyjno-Informacyjnym Ochrony Przed Powodzią (OKI). Jednostka OKI pełni rolę koordynacyjną działań przeciwpowodziowych w regionie wodnym Dolnej Wisły. W celu nadzorowania zadań realizacji Programu Żuławskiego, obie jednostki działają wspólnie w ramach Biura Koordynacji Ochrony Przeciwpowodziowej Regionu Wodnego Dolnej Wisły (BKOP). Powyższa struktura jest konieczna ze względu na potrzebę wdrażania Dyrektywy Powodziowej w obszarze zlewniowym. Wdrożenie Dyrektywy Powodziowej na obszarze Żuław jest jednym z ważniejszych zamierzeń, które będzie realizowane równolegle z I etapem Programu. Będzie miało ono też istotne znaczenie w wyborze zadań do realizacji w kolejnych etapach jego realizacji.

Dla skutecznego koordynowania i monitorowania realizacji I etapu Programu, RZGW w Gdańsku powoła Komitet Monitorujący, w skład którego wejdą reprezentanci podmiotów zaangażowanych w realizację I Etapu Programu oraz eksperci.

 

a.       Zadania Jednostki Zarządzającej Programem Żuławskim

 

  • koordynowanie i synchronizowanie realizacji „Programu Żuławskiego – 2030”,
  • przygotowanie aktualizacji Programu, stosownie do wymagań wynikających z oceny i obowiązujących przepisów prawa,
  • promowanie Programu i działania edukacyjne,
  • merytoryczne nadzorowanie procesu wdrażania Dyrektywy Powodziowej dotyczącym obszaru Żuław, w tym „Systemu monitoringu ryzyka powodziowego”,
  • raportowanie działań Komitetów Monitorujących, powołanych na podstawie umów na poszczególne etapy realizacji Programu, do Komitetu Sterującego powołanego na podstawie Porozumienia.

 
5.        Harmonogram i źródła finansowania
 
Program kompleksowego zabezpieczenia przeciwpowodziowego Żuław przewidziano do realizacji w okresie 2009-2030. Prace nad przygotowaniem projektu zaczęto w 2007 roku od Koncepcji programowo-przestrzennej aktualnych zagrożeń powodziowych i potrzeb w zakresie inwestycji ochrony przeciwpowodziowej. W ramach przeglądu i analizy stanu technicznego istniejącego systemu przeciwpowodziowego zgłoszono około 250 zadań na łączną wartość 1,6 mld złotych. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem różnych beneficjentów, co umożliwia kompleksowe podejście do wszystkich powiązanych elementów problematyki przeciwpowodziowej Żuław.
Realizacja „Programu Żuławskiego – 2030” będzie podzielona na kilka etapów. Zakłada się, że ze względu na czas, potrzebny do realizacji Programu oraz przyjętą politykę dla programowania o charakterze strategicznym i finansowym, zostanie on podzielony w kolejnych latach na 2 lub 3 etapy. Możliwy jest podział na etap II obejmujący lata 2016-2022 oraz etap III – realizowany od 2023 do 2030 roku.
W odniesieniu do źródeł środków finansowania Programu, w I etapie będą one pochodzić z budżetu państwa, budżetu samorządów oraz funduszy UE. Ich źródło stanowić będą w szczególności środki UE z POIiŚ w wysokości 550,2 mln złotych zarezerwowane na liście indykatywnej według stanu ze stycznia 2009r. na cale sześciu komplementarnych Projektów (I etapu Programu).

W perspektywie dotyczącej okresu po roku 2015, działania Programu będą mogły być finansowane, oprócz wymienionych źródeł, także z celowych funduszy ekologicznych szczebla krajowego i regionalnego (NFOŚiGW jak i WFOŚiGW – pomorski i warmińsko-mazurski) oraz środków podmiotów prywatnych, ze szczególnym uwzględnieniem partnerstwa publiczno-prywatnego oraz innych źródeł.

 

 

a.       Zadania I etapu Programu
 
Rekomendowane zadania o priorytetowym znaczeniu tworzą etap I realizacji Programu inwestycyjnego. Na podstawie analiz do I etapu wybrano 43 zadania podstawowe i 5 zadań rezerwowych planowanych do realizacji do 2015 roku. Zadania będą realizowane przez sześciu partnerów Programu – Beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) (Tabela 1). Realizowane więc będzie równolegle 6 komplementarnych Projektów, które znajdują się na liście indywidualnych projektów kluczowych POIiŚ, Priorytet III Zarządzanie zasobami i przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska, Działanie 3.1 Retencjonowanie wody i zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego.
 
Tabela 1. Realizacja i udział Beneficjentów w I etapie Programu
 
Pozycja na Liście Projektów Indywidualnych POIiŚ 2007-2013
Beneficjent Projektu
Liczba zadań w I Etapie
Orientacyjny koszt całkowity [mln zł]
Maksymalne dofinansowanie z UE [mln zł]
Okres realizacji
POIiŚ 3.1-2.1
RZGW w Gdańsku
5
99,84
84,86
2010-2015
POIiŚ 3.1-2.2
ZMiUW WP w Gdańsku
20
193,38
164,37
2011-2015
POIiŚ 3.1-2.3
ŻZMiUW w Elblągu
14
94,00
79,90
2011-2015
POIiŚ 3.1-2.4
Miasto Gdańsk
1
189,43
161,02
2010-2014
POIiŚ 3.1-2.5
Miasto Elbląg
2
42,32
35,97
2009-2013
POIiŚ 3.1-2.6
Powiat Gdański
1
28,33
24,08
2010-2013
 
Suma
43
647,30
550,20
 

 

    Zadania I etapu przeznaczone do realizacji przez poszczególnych Beneficjentów obejmują (z numeracją wg mapy poniżej):

Mapa3

  1. RZGW Gdańsk:
    • rzeka Wisła
      • przebudowa ujścia Wisły (nr 5),
      • odbudowa ostróg na rzece Wiśle (nr 6),
    • rzeka Motława:
      • przebudowa koryta (nr 3),
    • rzeka Wąska:
      • przebudowa koryta (nr 43),
    • system monitoringu ryzyka powodzi,
    • zadanie rezerwowe
      • przebudowa koryta rzeki Dzierzgoń (nr 44).
  2. Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego w Gdańsku (ZMiUW WP):
    • rzeka Wisła:
      • przebudowa lewego wału Wisły na odcinku Giemlice – Przegalina (nr 7 i 8),
      • przebudowa prawego wału Wisły na odcinkach:
        Lisewo-Palczewo – Czerwone Budy – Drewnica (nr 9-11),
    • rzeka Tuga:
      • odbudowa lewego wału przeciwpowodziowego (nr 26),
    • stacje pomp:
      • przebudowa 13 stacji pomp (nr 16-25 oraz nr 27, 29 i 30),
      • budowa 1 stacji pomp (nr 28),
    • zadanie rezerwowe:
      • przebudowa koryta rzeki Kumiela (nr 47),
      • przebudowa koryta rzeki Srebrny Potok (nr 48)
  3. Żuławski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Elblągu (ŻZMiUW):
    • rzeka Elbląg:
      • przebudowa wałów – od miasta Elbląg do rzeki Babicy (nr 12),
    • jezioro Drużno:
      • przebudowa wałów czołowych (nr 15),
    • rzeka Wąska:
      • przebudowa wałów (nr 31),
    • stacje pomp:
      • przebudowa 10 stacji pomp (nr 32-39 oraz 41 i 42),
      • budowa 1 stacji pomp (nr 40).
  4. Miasto Gdańsk:
    • kanał Raduni:
      • przebudowa na terenie Gdańska (nr 1).
  5. Miasto Elbląg:
    • rzeka Elbląg:
      • przebudowa systemu przeciwpowodziowego prawego brzegu – rejon od rzeki Fiszewki oraz Polder Nowe Pole – Zatorze (nr 13 i 14),
      • wykonanie Lokalnego Systemu Monitorowania i Wspomagania Reagowania na Zagrożenia Powodziowe.
  6. Powiat Gdański:
    • kanał Raduni:
      • przebudowa na terenie Miasta Pruszcz Gdański i Gminy Pruszcz Gdański (nr 2).

 

 

 

b.       Beneficjenci Programu
 

RZGW

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku
ul. F. Rogaczewskiego 9/19, 80-804 Gdańsk
tel.:(58) 326-18-88, fax: (58) 326-18-89
sekretariat@gdansk.rzgw.gov.pl
www.gdansk.rzgw.gov.pl

MiastoElblag

Urząd Miejski w Elblągu
ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg
tel.: (55) 239-30-00, fax: (55) 239-33-30
umelblag@umelblag.pl
www.umelblag.pl

MiastoGdansk

Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
tel.: (58) 323-60-00, fax: (58) 302-39-41
umg@gdansk.gda.pl
www.gdansk.pl

 PowiatGdanski

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim
ul. Wojska Polskiego 16, 83-000 Pruszcz Gdański
 tel.: (58) 683-49-99, fax. (58) 683-48-99,
sekretariat@powiat-gdanski.pl
www.powiat-gdanski.pl

MelioracjeGdansk

Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego
ul. Sucha 12, 80-831 Gdańsk
tel.: (58) 343-22-54 do 56, fax: (58) 343-26-17
sekretariat@zmiuw.gda.pl
www.zmiuw.gda.pl

MelioracjeElblag

Żuławski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Elblągu
ul. Junaków 3, 82-300 Elbląg
tel.: (55) 232-71-18, fax. (55) 232-71-18
zarzad@zzmiuw.elblag.com.pl
www.zzmiuw.elblag.com.pl

 

 

6.        Korzyści z wdrożenia Programu
 

Realizacja Programu przyczyni się do ochrony przed powodzią:

  • obszaru, na którym mieszka około 250 tysięcy osób,
  • licznych obiektów przemysłowych, infrastrukturalnych, a także najlepszych jakościowo gleb w Polsce,
  • siedlisk i cennych gatunków przyrodniczych,
  • obiektów o wysokiej wartości historyczno-kulturowej.

Planowane działania pozwolą na przebudowę, odbudowę i budowę infrastruktury przeciwpowodziowej Żuław. Realizacja Programu ma na celu:

  • modernizację około 400 km wałów przeciwpowodziowych,
  • przebudowę lub odbudowę blisko 60 stacji pomp i ponad 300 budowli hydrotechnicznych,
  • przebudowę około 260 km rzek i potoków,
  • odbudowę blisko 600 km kanałów melioracyjnych.

Skutkiem realizacji Programu będzie także:

  • poprawa stanu ekologicznego wód,
  • ochrona środowiska i zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczego obszaru objętego Programem,
  • podwyższenie atrakcyjności turystycznej regionu Żuławskiego ze względu na udrożnienie dróg wodnych,
  • wzrost świadomości społeczności lokalnych w zakresie problematyki powodziowej,
  • stabilizację produkcji rolnej i wykształcenie nowych, w tym proekologicznych, kierunków rozwoju rolnictwa.

Jednym z ważniejszych korzyści realizowania Programu będzie wdrożenie systemu monitorowania ryzyka powodziowego co zwiększy skuteczność ochrony przeciwpowodziowej Żuław.

Wpływ realizacji "Programu Żuławskiego 2030" na zmniejszenie ryzyka powodzi oraz ograniczenie ewentualnych strat będzie jednoznacznie korzystny ze względu na poprawę bezpieczeństwa powszechnego, poprawę ochrony życia i zdrowia ludzi, ich mienia, potencjału gospodarczego, zasobów kulturowych oraz środowiska przyrodniczego w tym obszarów Natura 2000.

 

7.        Podsumowanie procedury zatwierdzenia Programu Żuławskiego 2030

Końcowym elementem procedury strategicznej OOŚ Programu jest opracowanie "Podsumowania procedury zatwierdzenia Programu Żuławskiego - 2030". 

 

 

8.        Pełna treść Programu

Program „Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław – do roku 2030 (z uwzględnieniem etapu 2015)” 

 

 
data aktualizacji artykułu: 2010-05-04 12:22:17
 

Ochrona Przeciwpowodziowa:

  • RPP - Wydział Koordynacji Ochrony Przed Powodzią i Suszą  
  • Program i Projekt Żuławski  
  • ISOK  

Planowanie w gospodarowaniu wodami:

  • Plan Gospodarowania Wodami  
  • Program Wodno-Środowiskowy Kraju  
  • Plan Zarządzania Ryzykiem Powodziowym  
  • Plan Przeciwdziałania Skutkom Suszy  
  • Warunki Korzystania z Wód  
  • Dyrektywa azotanowa  

Program Żuławski - 2030:

  • Program Żuławski - 2030  
  • Żuławy  
  • Program  
  • Kontakt  
  • Publikacje  
Ostatnia aktualizacja serwisu: 2021-07-14 00:00:00    © Copyright 2008 RZGW w Gdańsku. Wszystkie prawa zastrzeżone.